TELEFONDA
REZERVASYON SIRASINA PERSONELİN UYMASI GEREKENLER
—Konuk ile ilk karşılaşan kişidir.
—Görevleri:
— Ø Rezervasyon şefinin
koordinasyonu doğrultusunda rezervasyon alımı yapmak, dosyalamak,
—Ø Rezervasyon ile ilgili
her türlü değişiklik, iptal vb. işlemleri belgelendirmek,
—Ø Dosyalar hakkında diğer
birimlere özellikle resepsiyona bilgi vermek,
— Ø Rezervasyonları,
kullandığı sisteme göre rezervasyon tablolarına, racklerine kaydetmek,
—Ø Rezervasyonsuz gelen (Walk-İn), erken çıkış yapan
(Early Check-Out), kalış süresini uzatan
(Extention) konukları, oda
değişmelerini titizlikle izlemek, rezervasyon cetveline işlemek, rezervasyon
alımında dikkate almak,
—Ø Grup rezervasyonlarının
geliş gününü, saatini ve yolunu (ulaşım aracı) takip etmek ve resepsiyonu
bilgilendirmek,
Ø Gruplarla ilgili
bilgilendirme formlarının( memorandum) çıkarılmasına yardımcı olmak
—Telefon haberleşmelerini yürütür. Telefon isteklerine cevap
verir. Telefonların ücretlendirme işlemlerini yapar. Gelen mesajları alır ve
ilgili birimlere ulaştırır. Konuk uyandırma listelerini hazırlar ve
uyandırmaları sağlar.
—Ø Vücut dilini
gerektiğinde ve yerinde kullanabilmeli,
—Ø Mesleği ile ilgili
yeterli bilgiye sahip olmalı,
—Ø Disiplinli ve dürüst
olmalı,
—Ø Problemler karşısında
soğuk kanlı olmalı ve anında karar verebilmeli,
—Ø Geçerli bir yabancı
dili olmalı,
Yorumlar
Yorum Gönder