Ön Büroda Bilgisayar Kullanımı

ön büro ile ilgili görsel sonucu



Sistem Ayarları:

Sisteme giriş, sistemden çıkış, kullanıcıların şifre değiştirmesi, kuruluşla ilgili işlemlerin yapılması, gün sonu işlemleri, destek ve servis programları, adres ve telefon rehberi alt menülerini içerir.

Standart Tuşlar:

Formun üst kısmında bulunan ve tüm sayfalarda bulunan bu tuşlar standart tuşlardır. Bu tuşlara ait kısa yollar tüm formlarda aynıdır. Her tuşun fonksiyonu ait olduğu listeyle ilgilidir.

Örneğin; Rezervasyon Listesinde iken EKLE butonu ile yeni bir Rezervasyon Kartı tanımlanırken, Check In Listesinde EKLE butonu yeni bir Konaklama Kartı girişi yapılmaktadır.

Ekle: Kullanıldığı listeye yeni bir kayıt ekler. Bazı alanlarda doldurulmak için boş form açarken, listeden kayıt girişi mümkün olan alanlarda ise boş satır ekler ve bu alana eklenecek kaydın yazılmasını sağlar.

Yenile: Seçili kayıt üzerinde inceleme ve değişiklik yapmak için kullanılır. 

Sil: Seçili kaydı silmek için kullanılır. 

Seç: Seçili kaydı sadece incelemek için kullanılır. Eğer ekran başka bir menüden açılmışsa kaydı seçmek için de kullanılır. 

Çoğalt: Seçili kaydı çoğaltmada kullanılır. 

Yazdır: Seçili kaydın yazdırılması için kullanılır.

Liste Yaz: Ekrandaki tüm kayıtları liste şeklinde yazdırmak için kullanılır.

Filitre: Arama kıstasları girildikten sonra Filitre tuşuna basıldığı takdirde arama işleminin gerçeklenmesini sağlar. 

Kapat: Aktif olan menüden çıkmak için kullanılır.

Çoklu Şeçim ile İşlem Listelerde işlemler birden fazla kayıt için yapılabilmektedir.

Örneğin; Toplu Check In, Toplu Check Out gibi. Kontrol Panelinde işlemlerin toplu yapılabilmesi için Shift+↓ tuşlarına basarak ya da Ctrl tuşu basılı iken fare yardımı ile birden fazla kayıt seçilir. Kayıtlar listeden seçildikten sonra menüden işlemler yapılır. Bulunulan noktadan liste sonuna kadar tüm kayıtları seçmek için farenin sağ tuşu ile açılan menüden Hepsini Seç yapılabilir.

Sisteme Giriş:

Programa ilk girişte sistem kullanıcı kodunu ve şifresini ister. Kullanıcı, kodunu girdiğinde sadece kendisine yetki verilen bölümlerdeki işlemleri yapabilir. Tüm bu işlemlerde kullanıcı kodu otomatik olarak yapılan kayda işlenir. Program ilk çalıştırıldığında yazılan kod ile ilk kullanıcı yaratılmış olur. O yüzden yazılan kodu unutmamak gereklidir. Diğer kullanıcılar için kod ve şifreler Sistem-Kullanıcılar bölümünden tanımlanır.

Sistemden Çıkış:

Sistemden çıkış işlemi ile programdaki kullanıcı kodu hafızadan silinmiş olur. Bilgisayarın başından ayrılırken sistemden çıkış işlemini yapmak güvenlik açısından çok yararlı olacaktır. Çünkü sistemden çıkış yapılınca yeni bir kullanıcı kodu girmeden işlem yapılamaz. Böylece başkalarının sizin kodunuzla işlem yapması engellenmiş olur.

Şifre Değiştirme: Sistem menüsü altında şifre değiştir seçilir. Kullanıcılar kendilerine verilen şifreleri istedikleri zaman bu kısımdan değiştirebilirler.

Kuruluş ¾Otel Bilgileri Programın lisanslı olduğu otele ait bilgileri içerir. ¾Database Yapısı Seç Program ilk kurulduğunda Access veritabanında çalışır.

Eğer Microsoft SQL Server kullanılacaksa database yapısının değiştirilmesi gerekmektedir.

Yorumlar