TELEFONDA REZERVASYON SIRASINA PERSONELİN UYMASI GEREKENLER
Konuk ile ilk karşılaşan kişidir.
Görevleri:
Ø Rezervasyon şefinin koordinasyonu doğrultusunda rezervasyon alımı yapmak, dosyalamak,

Ø Rezervasyon ile ilgili her türlü değişiklik, iptal vb. işlemleri belgelendirmek,
Ø Dosyalar hakkında diğer birimlere özellikle resepsiyona bilgi vermek,
Ø Rezervasyonları, kullandığı sisteme göre rezervasyon tablolarına, racklerine kaydetmek,
Ø Rezervasyonsuz gelen (Walk-İn), erken çıkış yapan (Early Check-Out), kalış süresini uzatan (Extention) konukları, oda değişmelerini titizlikle izlemek, rezervasyon cetveline işlemek, rezervasyon alımında dikkate almak,
Ø Grup rezervasyonlarının geliş gününü, saatini ve yolunu (ulaşım aracı) takip etmek ve resepsiyonu bilgilendirmek,
 Ø Gruplarla ilgili bilgilendirme formlarının( memorandum) çıkarılmasına yardımcı olmak
Telefon haberleşmelerini yürütür. Telefon isteklerine cevap verir. Telefonların ücretlendirme işlemlerini yapar. Gelen mesajları alır ve ilgili birimlere ulaştırır. Konuk uyandırma listelerini hazırlar ve uyandırmaları sağlar.
Ø Vücut dilini gerektiğinde ve yerinde kullanabilmeli,
Ø Mesleği ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmalı,
Ø Disiplinli ve dürüst olmalı,
Ø Problemler karşısında soğuk kanlı olmalı ve anında karar verebilmeli,
Ø Geçerli bir yabancı dili olmalı,

Yorumlar