Departure List

Ayrılacakların Listesini (Departure List) Alma:

Konaklama işletmesinden ayrılacak konukların isimlerinin yazıldığı listedir. Günlük olarak ve konukların ayrılacakları günden bir gün önce resepsiyon görevlisi tarafından düzenlenir. Bu listede konuğun adı, soyadı, oda numarası, oda sayısı, kalan kişi sayısı yazılır ve kat hizmetleri, oda servisi, restaurant, çamaşırhane vb. birimlere gönderilerek çıkış yapacak konuğun harcamalarının konuk hesabına geçmesi sağlanır.

Ayrılacaklar Listesini Kat Hizmetleri, Kasiyerler ve Bellboy'lara Verme:

Günlük olarak hazırlanan “Giden Konuk Listesi” nin bir nüshası, o gün boşalacak odaların temizlenmesi ve yeniden satışa hazır hale getirilmesi için bir gün önce Kat Hizmetlerine gönderilir. Böylece ertesi gün yapılacak görev dağılımında bu odalar da temizlenecek odalar listesine dahil edilir. Diğer bir nüsha kasiyerlere gönderilerek çıkış yapacak konuklar bildirilir. Kasiyerler konukların yapmış oldukları harcamaları gösteren adisyonları zaman kaybetmeden ön büroya göndererek harcamaların konuk hesabına işlenmesini sağlar. Bir başka nüsha bell-boylara gönderilir. Böylece konuğun bagajı, söylediği saatte odasından alınarak lobby ’e indirilir.

Ayrılacak Konuk Hesaplarının Kontrolünü Yapma:

Konaklama işletmeleri 24 saat hizmet veren işletmelerdir. Konuklar da günün herhangi bir saatinde harcama yapabilirler. Bu nedenle yapılan her harcama en kısa zamanda hesaba geçirilmelidir. Konuklar, yaptıkları en son harcamadan sonra işletmeden ayrılabilirler. Konuğun işletmeden ayrılmasından sonra ön kasaya ulaşan bir harcamanın bedelinin tahsilatı çok güçleşir veya imkansız olabilir. Bu gibi problemleri önlemek için konuğun işletmeden ayrılacağı zaman harcama yapabileceği düşünülerek telefon santrali, oda servisi, restoran v b. bölümler aranıp ön kasaya ulaşmamış herhangi bir adisyonun bulunup bulunmadığı araştırılmalıdır.



Yorumlar