KONUK TİPLERİ VE DAVRANIŞLARI

KONUK TİPLERİ VE DAVRANIŞLARI:

 Davranış Fizikî çevreden gelen uyarımlar, istekler, duygu ve düşünceler karşısında insanların gösterdiği tepkiye Davranış denir.

Örnek: Sıcak havanın rahatsızlığından kurtulmak isteyen insanın herhangi bir soğutucu kaynağını (klima) çalıştırmaya yönelmesi, bir davranıştır.

  Tip Aynı cinsten bütün varlıkların veya nesnelerin temel özelliklerini büyük ölçüde kendinde toplayan kişilik yapısına tip denir.

 Örnek: Davranışlarını denetleyebilen ve öfkesini açığa vurmayan kimseye Sakin Tip denir.

İnsanlar arasındaki davranış farklılıklarının sebepleri ve kişilik farklarının insan davranışı üzerindeki etkisi incelenmiş, insanlar arasında mizaç, karakter ve davranışları bakımından büyük ayrılıklar olduğu görülmüştür. insanların, kişiliklerine göre farklı olaylardan zevk aldıkları veya sinirlendikleri tespit edilmiştir. Bir grup tipin zevk aldığı davranışlardan bir başka grup sinirlenebilir ve hoşlanmayabilir.

 Konuğun Konaklama Tesisinden Beklentileri:
 İnsanlar; dinlenme, eğlenme, merak, macera arama, spor, sağlık, kültür, eğitim ve dini sebeplerle ikamet ettikleri yerlerden başka yerlere giderler. Seyahat sebebiyle gittikleri yerlerde barınma, yeme vb. ihtiyaçlarını konaklama tesislerinde giderirler.


 Konuğun tesise geldiği andaki ilk beklentileri :

 İlgiyle karşılanmak
 Güler yüz görmek
 Giriş (check/ın) işlemlerinin hızlı yapılması
 Yaptırdığı rezervasyona uygun bir konaklama
 İsteklerinin bekletilmeden yerine getirilmesi

 Konukların Tesise geliş sebepleriyle ilgili Olarak Beklentileri:

Merak duygusuyla ve yeni yerler görme isteğiyle gelen konuklar:
Alıştıklarının dışında bir çevre, değişik tarih, toplum ve kültür yapılarını görmeyi beklerler.

Dinlenme ve eğlenme isteği ile seyahat eden konuklar:
Geldikleri yerde gürültüsüz, hareketsiz, sakin bir ortam bulmayı bekler.

Dini sebeple gelen konuklar:
İnandıkları dinle ilgili kutsal yerlere turların düzenlenmesini, buraları ziyaret etmek ve dini eserleri görmek isterler.

Kültür ve eğitim isteği ile seyahat eden konuklar:
Geldikleri ülkenin manevi değerlerini, gelenek ve göreneklerini, yaşantılarını, düşünce biçimlerini ve sanat varlıklarını görmek isterler.

Macera arama nedeniyle seyahat eden konuklar:
 En çok bu arzularına kavuşmak isterler. işletme, konuğun heyecan duyabileceği tehlikeli bir zirveye tırmanabileceği, rafting, su altı dalışı vb faaliyetleri gerçekleştirebilecek tur programları yaparak bu tip konukların beklentilerini yerine getirir.

Spor ve sağlık sebepleriyle gelen konuklar:
Konakladığı tesisin sörf, tenis, golf, basketbol vb imkanlar sunmasını bekler. Sağlık için doğal kaynaklardan (termalizm, klimatizm) faydalanma imkanı beklerler.

Taklit ve gösteriş için gelen konuklar: Tesis personeli tarafından verilecek hizmetin, gösterişli, olmasını ve kendilerine farklı davranılmasını beklerler. Çünkü dönüşlerinde yaptıklarını anlatarak övünürler.

İş amacıyla gelen konuklar:
 Kalış süreleri boyunca tesiste daha verimli çalışmak için hizmetlerin kaliteli ve eksiksiz olmasını beklerler. Ayrıca bu konuklar, işlerinden artan zamanları da eğlenceli faaliyetlerle geçirmek isterler.


 İşletme Konuklarını Neden Kaybeder:
 Konuk ölümünden dolayı: % 1
 Konukların, taşınmasından dolayı: % 3
 Yeni alıĢkanlıklar edinmesinden dolayı: % 5
 Konukların, fiyatlar yüksek bulmalarından dolayı: % 9
 Konukların ürün konusunda hayal kırıklığına uğramalarından dolayı: % 14
 Konukların hizmetten tatmin olmamalarından dolayı: % 68

Yorumlar